כלל הסיעות חתמו: לפיד הצליח להשיג 61; בנט נועד עם אורבך

איתי גדסי 2 Comment on כלל הסיעות חתמו: לפיד הצליח להשיג 61; בנט נועד עם אורבך

ראש עיריית שדרות ובכיר לשעבר ברשימת ימינה לחץ על פי הידוע יחד עם הרב דרוקמן על חה"כ ניר אורבך להתנגד להקמת הממשלה | מועצת אל -שורא אישרה בתנאי שימשכו הדיונים על ביטול חוק "קמניץ" וההכרה בכפרים הבדואים בתי מוכרים בנגב | יו"ר העבודה נכנעה לשקד שתכהן ראשונה כחברת הוועדה למינוי שופטים

שלושת ראשי המפלגות חותמים על ההסכם צילום: רע"ם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת פקיעת המנדט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד: לאחר שעות מורטות עצבים ומו"מ אינטנסיבי בין כל המפלגות, ראשי מפלגות, העבודה, מרצ, ישראל ביתנו, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה ורע"ם חתמו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, וכעת הוא יוכל להודיע לנשיא ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, עם כלל הסיעות שחתמו, כעת יש ללפיד על הנייר קואליציה של 61 חכי"ם.

חבר הכנסת ניר אורבך מתנגד לממשלת השמאל או ממשלת השינוי על פי הצהרתה. אך בלחץ של יו"ר ימינה, אורבך לא יוציא הודעת התנגדות כבר הלילה, אך בשבוע הקרוב על אורבך להכריע על עמדתו. לאחר חתימת ההסכם בכפר המכביה נועד נפתלי בנט ארוכות עם אורבך.

הרב דרוקמן סיפר לערוץ 20 על השיחה הדרמטית עם ניר אורבך: "אני דיברתי עם ניר אורבך, דיברנו אולי עשרים דקות, אמרתי לו שהוא חייב להצביע נגד הממשלה ולא להתפטר מהכנסת. רע"מ תומכי טרור, מבטלים בשבילם את חוק קמיניץ. כל ממשלות ישראל מאז קיומה לא השתמשו בערבים, חוץ ממשלה אחת שממנה יש לנו את הסכם אוסלו הנורא".

יו"ר רע"ם מנסור עבאס חתם לח"כ יאיר לפיד על מסמך התמיכה בלפיד לנשיא, כעת נשארו ימינה ותקווה חדשה. בימינה מנסים להדוף את הזעם הציבורי הרב על ההסכם עם רע"ם ואומרים: "ההסכם נחתם אחרי שאושר על ידי צביקה האוזר ואיילת שקד ואין בו שום ויתור נוסף. העיקרון הוא: מאה אחוז אזרחי אפס אחוז לאומי".

בנוסף שקד ניצחה בקרב מול מיכאלי והיא תכהן ראשונה בוועדה למינוי שופטים. וזאת במקביל ללחצים אדירים על חבר הכנסת ניר אורבך שמתברר כי כשעתיים וחצי לפני פקיעת המנדט של לפיד ישב בחדרו שבכנסת ראש עיריית שדרות אלון דוידי שהיה מספר שלוש ברשימת ימינה והתפטר מהכנסת שלחץ עליו להודיע עוד הערב להודיע כי יתנגד להקמת הממשלה ובכך להפיל את הממשלה טרם הקמתה.

 

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיב לסערה סביב אורבך ואמר, "‏אני רוצה להאמין בניר אורבך ועידית סילמן, הם עוד יכולים להציל את המצב. נותרה בי תקווה וציפייה קלושה שהם יילכו עם האמת שלהם כמו שיקלי. זו שעת המבחן שלהם שתירשם בדפי ההיסטוריה של עם ישראל לנצח נצחים".

הפגישה עם עבאס: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ח"כ נפתלי בנט וח"כ מנסור עבאס התכנסו לקראת חתימה על הסכם הקמת הממשלה. מוקדם יותר, מועצת אל-שורא אישרה למנסור עבאס להסכים להצהרת לפיד שעלה בידו להרכיב ממשלה בתנאי להמשך המו"מ לגבי חוק קמניץ והכפרים הבלתי מוכרים בנגב. עכשיו הכל תלוי בהצלחת הפגישה המשולשת, כך מדווחת דפנה ליאל.

במהלך היום התקיים מו"מ אינטנסיבי מול רע"מ ואף מועצת השורא של המפלגה התכנסה בכפר קאסם, בכדי לדון בהצעות של ממשלת לפיד – בנט. ברע"ם דרשו לקבל את תפקיד סגן שר הפנים וסמכויות נרחבות במשרד בכל מה שנוגע לרשויות הערביות. 50 מיליארד ש"ח תקציב לרשויות הערביות. הכרה ב-14 יישובים לא חוקיים של הבדואים בנגב. בנוסף דורשים ברע"מ את ביטול חוק קמניץ, שהביא להרס של בנייה לא חוקית ביישובים ערביים.

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    יהי רצון שלא תקום ממשלת שמאל

  2. 1

    אמן שהקב"ה מעלה מעלה ומעלה את מלכות הרישעה כדי להפילה ולהביא את משיח צדקנו